Pure chocolade is goed voor gezichtsvermogen
Geplaatst op: 11-08-2011
Chocolade zorgt niet alleen voor een gelukkig gevoel en opgewekt humeur, uit een onderzoek blijkt dat pure chocolade ook je gezichtsvermogen aanzienlijk verbeterd.
Pure en witte chocolade
Dit blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd aan de Reading University in Engeland. Van de dertig mensen tussen de 18 en 25 jaar kreeg de ene helft pure chocolade waar de meeste flavonoïden (krachtige antioxidanten die de huidcellen in het lichaam beschermen tegen schadelijke vrije radicalen) inzitten en de andere helft witte chocolade, hier zitten bijna geen flavonoïden in. Ze kregen daarna allemaal een aantal testen waaronder ook een oogtest. Na een week werd er tussen de groep gewisseld met de chocolade.
Verhoogde doorbloeding in hersenen
Uit de (oog)testen kwam naar voren dat de personen die de pure chocolade hadden genuttigd sneller en beter de bewegingsrichting konden waarnemen en hun gezichtsvermogen (scherpte, kleuren, diepte, licht) beter was dan de personen die de witte chocolade hadden genuttigd. De onderzoekers denken dat dat komt door een verhoogde doorbloeding in de hersenen. Verder gaan ze het onderzoek uitbreiden en de testen ook uitvoeren bij mensen boven de 25 jaar.
Meer artikelen
- [16-03]Maak je eigen yoghurt met EasiYo
- [05-03]100% biologische Wellness- theemelanges Oscar & Babette
- [23-02]Nederlander consumeert te veel zout
- [20-02]Tips en adviezen wanneer je verkouden bent
- [31-01]Overgewicht neemt steeds meer toe
- [23-01]Leev breidt assortiment uit met biologische tussendoortjes
- [17-01]Minder eten door rood servies
- [10-01]Begin het jaar goed, kom naar de Nationale Gezondheidsbeurs
- [29-11]Wat kun je doen bij een verkoudheid?
- [23-11]Hoeveel calorieën zitten er eigenlijk in sinterklaas snoepgoed?
- [16-11]Meer voorlichting over rol van fructose bij ontwikkeling van diabetes
- [15-11]Diabetesweek, laat gratis je bloedsuikerwaarde testen
- [07-11]Biologische voeding en natuurlijke cosmetica met BDIH keurmerk Leev
- [04-11]Kersensap bevordert een goede nachtrust
- [18-10]De verrassende Kneipp theeën, 100% natuurlijk!
- [14-09]Visolie kan schadelijk zijn tijdens chemotherapie
- [14-09]Gezond, fit en in balans met JUVO
- [24-08]Meer overgewicht bij huwelijk en scheiding
- [24-08]Fitter, slanker en mooier met Innerwave Detox Yoga Concept
- [23-08]15 min per dag beweging verlengt leven
- [19-08]Leev introduceert het BIOTIME concept
- [08-08]Natuurlijke bescherming meest effectief bij muggenplaag
- [03-08]Een dieet volgen is meestal zinloos
- [02-08]Druiven beschermen tegen schadelijke UV-straling
